- Om Ljus & Form Ekerö
Företaget har sitt säte i Ekerö, företagets postadress är Ploglandsv 65, 17837 Ekerö. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till order@ljusoform.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till order@ljusoform.se.
3. Betalning
3.1 Betalningsalternativ
Du kan välja att betala med Swish eller med kort via Zettle by PayPal.
3.1.1 Swish
Kort efter beställningen är genomförd skickar vi en betallänk via Swish till din uppgivna e-mail adress i beställningen, där vårt Swish nr (123 609 6192) belopp samt ordernr är förifyllda enligt din bekräftelse, du behöver bara skanna in QR koden samt godkänna via BankID.
3.1.2 Konto/Kreditkort (Zettle by PayPal)
Kort efter beställningen är genomförd skickar vi en betalningslänk till ditt uppgivna telefonnummer i beställningen, där alla betalningsuppgifter är ifyllda, du behöver bara godkänna betalningen med BankID.
3.1.3
Handlar du direkt i vår verkstad/butik kan betalning ske med Swish eller kort.
4. Leverans
Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: order@ljusoform.se.
5. Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
6. Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt med start räknat dagen efter mottagandet av varan.
6.1 Vid nyttjande av din ångerrätt
Du måste meddela att du ångrar dig, fyll enklast i ångerblanketten från konsumentverket, du hittar den här, blanketten mailas sedan till oss på order@ljusoform.se. Meddelar du oss på annat sätt via mail (order@ljusoform.se) ska det framgå uppgifter om näringsidkare (Ljus & Form Ekerö, Ploglandsv 65, 17837 Ekerö), kunduppgifter, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt samt datum och underskrift. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftat 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
6.2 Ångerrätten gäller inte vid
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
6.3 För mer information om den lagstiftade ångerrätten se konsumentverkets hemsida här
7. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning inom tre år att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts till order@ljusoform.se.
7.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till order@ljusoform.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet, använd gärna mallen du kan hitta här. Om vi inte kan leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se vidare på arn.se.
7.2 För mer information om hur du gör en reklamation se konsumentverkets hemsida här.
8. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
9. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
10. Viktig information
Det åligger kund att ta del av vår säkerhetsinformation gällande användning av våra ljus, informationen finns även här.